MyHealth 4 U

MyHealth 4 U merupakan Kedai online rasmi kepada syarikat My Health Dot Com (002001269-A) yang didaftarkan dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia pada 12 Dec 2010. My Health 4 U menyediakan pelbagai produk kesihatan dan juga kosmetik yang terbaik untuk pelanggan .hanya yang terbaik dari kami untuk anda adalah matlamat membawakan produk yang berkualiti untuk kesihatan bersama. Ur Health We Care adalah Visi kami utk pelanggan yang banyak memberikan sokongan kepada tertubuhnya My health 4 u .

Produk kesihatan Worldwellness, Hr Marketing Susu kambing, Beauty Umairah,1001 Umar, Kosmetik Ronasutra, SimplySiti Semua Dihujung Jari Anda

MAYBANK AKAUN
106173049591
tengku asmadi ku din

Cimb bank

14081253524529

p/s:

Penghantaran barang (charge courier)di kenakan sebanyak RM10 .Untuk kawasan semenanjung malaysia dan RM15 untuk Sabah Sarawak. (Penghantaran di jamin esok sampai!!)

UTK MEMUDAHKAN PEMBELIAN ANDA,MENEMPAH TEMPAHAN PRODUK MELALUI CALL ATAU TERUS SMS KE 013 - 2520705 (asmadi).

Boleh Juga emailkan sebarang pertanyaan mengenai Produk ke email myhealth4u@gmail.com

Pelawat Terkini

::Jom Borak Produk::

2.3.11

Susu Kambing RM36.60WM/EM41.60



Kepentingannya dalam Hidup Anda
Selalunya apabila menyebut susu , kita sering membayangkan susu lembu. Walhal susu kambing lebih tinggi manfaatnya dan khasiat jika dibandingkan dengan susu lembu. Dari segi proses penghadaman susu kambing lebih mudah dihadamkan kerana molekul lemaknya lebih yang lebih kecil.

Jika dilihat dari segi khasiatnya susu kambing tidak kalah dengan susu lembu . salah satu sebab kurangnya minat untuk mengamalkan minum susu kambing adalah disebabkan tanggapan bahawa ianya boleh menyebabkan darah tinggi dan “panas”. Hakikatnya susu kambing sebenarnya berfungsi menstabilkan tekanan darah , jantung, dan banyak lagi.

Susu kambing sebenarnya mengandungi kandungan gizi lengkap dan baik untuk kesihatan . ianya tidak mengandungi beta-lactoglobulin iaitu penyebab alahan yang boleh menyebabkan asthma , masalah pernafasan , radang telinga, infeksi kulit dan gangguan saluran pencernaan. Susu kambing mempunyai tindak balas alkali yang member faedah pada mereka yang mempunyai asid terlalu banyak dalam perut dengan cara menipiskan asid hidroklorik perut dan melindungi membran mukus dipermukaan lapisan perut dari rosak .

Sejarah Susu kambing
Nabi Adam a.s..Bermulanya Human Civilization (tamadun manusia) Habil & Qabil menternak kambing dan ianya merupakan ternakan haiwan pertama di dunia.

Nabi Ibrahim a.s..merupakan penternak kambing yang agung .terdapat 12,000 ekor anjing yang menjaga kambing-kambingnya. Berlaku peristiwa sedekah (kambing) yang terbesar dalam sejarah islam.

Nabi Isa a.s..Juga menternak kambing. Wujudnya bani Israel-bangsa yahudi (satu bangsa yang dikenali cerdik). Mengamalkan minuman susu kambing sehingga hari ini

Peristiwa Israk Mikraj ..Nabi Muhammad SAW telah disediakan dengan tiga jenis minuman oleh Jibrail iaitu Arak, Madu dan Susu. Baginda memilih susu ( minuman yang terbaik selepas susu ibu)

Nabi Muhammad SAW..Di antara jenis minuman yang biasa diminum oleh Rasulullah SAW adalah susu kambing segar,yakni langsung diminum sesudah diperah dari kambing (kisah Abdullah bin Mas’ud pada masa remaja , menggembala kambing milik Uqbah Mu’aith) dipetik dari tulisan Dr. Indah Krisanti-Alhikmah.com

Mahatma Gandhi..tokoh sejarah India. Mahatma Gandhi pula minum segelas susu kambing setiap pagi dan malam . sebagai amalan hariannya. Penganut agama Hindu mengamalkan minum susu kambing bertujuan meningkatkan daya ingatan juga di dalam amalan perubatan mereka.

Puteri Maharaja China..Puteri-puteri Maharaja Cina pada zaman dahulu juga mengamalkan minum susu kambing dan sering berendam di dalam susu kambing untuk kecantikan mereka.

Khasiat SUSU KAMBING..
~SUSU Terbaik Selepas Susu Ibu
~Tidak menyebabkan alahan
~menguatkan system imunisasi tubuh~Bersifat Alkali
~meningkatkan daya kepekaan, Tumpuan & Ingatan
~melancarkan system penghadaman & usus
~membantu mengubati kanser, demam kuning, gastric, Ulser, asma(lelah), penyakit kulit, sukar tidur, membantu merawat senggugut, Darah tinggi, Lemah Jantung, Kencing Manis, batuk kering, Gout Dll.
~menguatkan jisim tubuh yang sihat (tulang , gigi, otot , sendi, kulit & tisu saraf)
~tidak menyebabkan kahak
~memulihkan tenaga batin dan awet muda 
Kanak-kanak
Cerdas Minda
Tumbesaran
Cirit-birit @ Alahan
Sistem Imum

Warga Tua
Tenaga
Penyembuhan Luka
Masalah Sendi & Tulang Rapuh
Penyakit Lupa/Nyanyuk

Penderita Penyakit
Usus dan Perut
Fungsi Sel Imum
Pemulihan Selepas Pembedahan
HIV-AIDS

Ibu Mengandung Menyusu
Khasiat Penting
Tenaga
Pemulihan
Cegah Demam Kuning

Pelajar
Kecerdasan Minda
Peka & Penumpuan
Sistem Imum

Ahli Sukan
Tenaga & Stamina
Kekuatan Otot & Tulang

2 comments:

  1. tahniah & gud luck.. kakyong pun mengamalkan susu kambung & ahli HR ;)


    Jemput ke Kakyong's shoppe

    ReplyDelete
  2. sama2 kak Yong ..terima kasih ya ..moga kita sama2 menjaga kesihatan dan berjaya :)

    ReplyDelete